Kamil Koç’ta Müşteri Memnuniyeti Yok
Osman Akbaş
5 dakika okuma süresi

Türkiye’nin kanayan yarası otobüs firmaları!

Uçak biletlerin ucuzlamasından mıdır nedir son yıllarda otobüs firmalarında ki disiplinsizliğe, kötü hizmete, hatalı araç sürüşlerine ve daha pek çok şeye gün aşırı şahit olmaktayız, en iyi diye nitelendirilen firmalar bile kurumsallıktan oldukça uzak, müşteri memnuniyetini umursamayan ve bir şekilde ellerine düşerseniz sizi yolunacak tavuk olarak gören bir sistemi hızla sürdürmeye devam etmektedir, Sizlere bu yazım da hem bir otobüs firmasını şikayet edeceğim hem de bu firmanın kapısının önünden geçmemeniz konusunda ısrarda bulunacağım…

Her şey 30 aralığı 31 Aralığa bağlayan gece yarısı başladı, İstanbul’dan Kayseri’ye gitmek üzere Kamil Koç firmasından gece saat 01.15’e iki adet bilet aldım ve 120tl para ödedim. Servis ile Dudullu terminaline ulaştık ve her şey o an başladı, Yoğun kar yağışı sebebiyle yaşanan trafik yüzünden saat 21.45te terminalde olması gereken otobüsler bile saat 00.00’da daha yeni geliyorlardı terminale, gecenin uzun geçeceğine ikna olmuştum, terminalde yüzlerce insan vardı, hatta inanın tuvaletler de bile bekliyordu insanlar, içeride insanlarla akraba olmadan durabilmeniz mümkün değildi, mecburen Dudullu terminalinin bahçe bölümünde diğer onlarca insan ile beklemeye başladık. Koskoca firmanın, koskoca terminalinin bahçe bölümünde 3-4 adet ufo alıp koymak ne kadar masraflı ve zor olabilirdi ki? Kışın sıkça kullanılacak olan bu terminalin hiç bir şekilde kış şartlarına hazırlanmamış olması ciddi bir işletme zafiyeti ve benim açımdan bir utançtır! Saat 01.15te gelmesi gereken otobüsümüz gece saat 03.00-03.30 civarı geldi ve içeride yer bulamayıp dışarı da kalan insanlar tam 3 buçuk saat o karda ve soğukta beklemek zorunda kalmıştı, bir çoğumuzda hiportemi kendini göstermeye başlamıştı bile! Bu şartlar da bir insanın hayatta kalması inanın çok güçtür. vücudunuz hayati organları korumaya almak için el ve ayaklarda ki ısıyı vücudun merkezinde toplar ve dolayısıyla soğukta kaldığınızda ilk önce el ve ayaklarınız donar, evereste tırmanan pek çok dağcı soğuk ısırması denen bu olay yüzünden uzuvlarını kaybetmektedirler, eğer o gece bir saat daha orada bekleyecek olsak soğuk ısırmasına maruz kalmamış kaçınılmazdı ve ben böyle güçlü bir firmanın ihmali yüzünden az kalsın el ve ayak parmaklarımdan olacaktım! O soğuğun verdiği acıyı, yorgunluğu ve travmayı söylemiyorum bile!

Her neyse otobüs nihayet gece 03.30 civarı terminale gelmiş ve kendimizi içine zor atmıştık, ama ne yazık ki yarım saat geçmesine rağmen otobüs kalkmıyordu ve fark ettik ki boş olan koltukları satmak için yolcu arıyorlardı! Bir kaç kişinin tepki göstermesiyle zorla otobüs hareket etti, ve o karlı buzlu yollarda yapılan sürati anlatamam, yol çalışmaları olduğu halde yanlarından çok yüksek süratlerde geçiyorduk ve tüm yolculuk aynı şekilde yüksek hızla geçti hatta şöyle söyleyeyim, İstanbul’dan Kayseri’ye aşağı yukarı 9 saat gibi bir sürede vardık! hayatımda ilk defa bir otobüste emniyet kemeri takmak zorunda hissettim kendimi…

Hepsi bununla da bitmedi ne yazık ki, Ankara’ya yaklaşık 50km kala, otobüsün muavini ve şoför tartıştı, şoför muavinin tembelliğinden şikayet etmiş ve muavin de buna tepki göstererek, otobüsten inmek istedi ve indi de evet, Ankara’ya yaklaşık 50 km kala muavin otoban ortasında otobüsü terk etti, akıbeti ne oldu merak ediyorum, tabi muavinin otobüsü terk etmesiyle birlikte Kayseri’ye ulaşana dek hiç bir şekilde ikramda bulunulmadı daha da kötüsü mola dahi verilmedi, rota üzerinde uğranan terminallerde kısa sürelerde tuvalet ihtiyacı gidermemiz bekleniyor ve sürekli bir koşuşturmaca içerisinde buluyorduk kendimizi…

Artık sabrım taşmaya başlamış ve olay çıkarmamak için kendimi zor tutuyordum, daha ne olabilir bir yolculuk daha ne kadar kötü geçebilir diye düşünürken Kayseri’ye ulaştık ve yine dondurucu soğukta bu kez servis beklemek zorunda kaldık, yine onlarca insan soğukta tir tir titreyerek beklemekteydi, daha sonra öğrendik ki Kayseri’de 3 adet servis hizmet veriyordu ve 2si ne hikmetse arızalıydı, dolayısıyla yalnızca saat başlarında servis geliyor ve yalnızca belirli noktalara ulaşmanızı sağlıyordu, sabrım taştığı için otobüs şoförü ile tartıştım, ve servisi bekletmesini gidip yetkili ile görüşeceğimi belirttim, benimle birlikte yolculuk yapan annem serviste bekliyordu, ben şikayet için yazahaneye gittiğimde ne yazık ki beklediğim ilgi alakayı bulamadım aksine, gevşek umursamaz bir tavırla karşı karşıya kaldım, hiç bir şekilde alttan almayan yazahane müdürü aksine üste çıkmaya çalışarak sabrımı daha da zorlayınca oto kontrolümü kaybetmeden mağdur bir müşteri olmama rağmen alttan aldım ve geri servise döndüm, öğrendim ki servis ben yokken oradan ayrılmaya çalışmış fakat annemin ısrarlarıyla bunun olması engellenmişti, daha da kötüsü eğer biz orada servisi bekletmesek bir sonraki kamil koç yolcuları tam 1 saat servis beklemek zorunda kalacaktı, servise bindik ve çarşıda inerek eve kendi imkanlarımız ile ulaştık, yaşadığım yolcuğun yarattığı stres, bedensel ve zihinsel yorgunluk annemi de beni de tüketmişti. Bir daha Kamil Koç ile seyahat eder miyim ? hayır! bence sizde etmemelisiniz! 120 TL çoğunuza belki az para olarak görünebilir fakat bu para kolay kazanılmıyor arkadaşlar ve en doğal hakkınız olan ücretini ödediğiniz hizmeti almak istiyorsunuz ama biz ne yazık ki alamadık almamakla kalmadık Kayseri Kamil koç çalışanları tarafından dalga konusu olduk, terslendik, tehlikeli bir yolculuk ile can emniyetimiz riske edildi, aç ve susuz kaldık! Ben Kamil Koç firması adına utanç içerisindeyim, ve böylesine denetimsiz bir ortam yarattığı için ulaştırma bakanlığına da utanç duyuyorum! Yıl 2016 arkadaşlar ve insanlar kuyruklu yıldıza gemi indirirken biz 700 km’lik yolu huzur içerisinde dahi gidemiyoruz.